wat te doen indien 2 posten in het bos gewisseld werden?

Questions & Answers, Tips & Tricks, Users help Users
Post Reply
Bartie
Posts: 9
Joined: Mon, 12. Sep 2005 19:20
Location: Sint-Truiden

wat te doen indien 2 posten in het bos gewisseld werden?

Post by Bartie »

Vorige week vrijdag had ik het volgende probleem.
Bij het postenzetten werden post 53 en 54 gewoon van plaats gewisseld. Aangezien de posten pas vlak voor de wedstrijd gezet werden werd dit dus niet tijdig vastgesteld. Gevolg: de 1e lopers melden dat de posten gewisseld worden. De baanlegger beslist van de posten te laten staan en de starters in te lichten.
Gevolg: lopers komen binnen, sommigen met post 53, anderen met 54 en nog anderen zonder. Ik besluit eerst te proberen het probleem op te lossen door 54 als joker voor 53 en 53 als joker voor 54 in te geven. En dan de omlopen terug te laten controleren.
Dit blijkt niet te werken. Vele (alle ?) lopers bleven declassé. Dan wilde ik de posten 53 en 54 uit de omlopen verwijderen. Maar waarschijnlijk omdat de nummering 1,2,3,4,5, ,7,8,... werd, verliep de controle niet meer juist.

Uiteindelijk heb ik de txt-file van OCAD manueel aangepast (53 en 54 er tussenuit) en de omlopen opnieuw ingelezen. En dan laten controleren. En het werkte wel.

Wat was de juiste manier om dit probleem op te lossen ? Kunnen evt in 1 of andere tabel de postennummers/volgorde toch aangepast worden?
Bart
User avatar
mho
100+
100+
Posts: 574
Joined: Sun, 28. Aug 2005 14:52

Post by mho »

Direkt in Wedstrijd - Posten kan men de postennummers veranderen. Maar het werkt niet direkt: om 53 en 54 van plaats te wisselen, moet men eerst 53 nach 530 (bij voorbeeld) veranderen, dan 54 naar 53 en dan 530 naar 54.

De postennummer is het enige veld dat in Posten veranderbaar is (en de afstand).

Het gemakkelikjste is steeds de TXT te reimporteren...
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests